Magie
P o p i s v š e c h k o u z e l v e h ř e o b s a ž e n ý c h
1.  | Léčivý dotyk |
Toto kouzlo způsobí obnovu životů u vybrané postavy. Čím vyšší má sesilatel schopnost magie, tím více životů je schopen postavě vyléčit. - Od 1.MS je kouzlo sesláno jen na vybranou postavu - Od 8.MS je toto kouzlo sesláno na všechny, ale má jen poloviční účinek |
|
2.  | Ochrana před životem |
Tohle kouzlo postavě dočasně zvýší odolonost proti magii života. Čím vyšší MS, tím více se zvýší a na delší dobu. Zároveň odstraní efekty ostatních kouzel typu Ochrana před magií. - Od 1.MS toto kouzlo lze seslat pouze na sebe. - Od 4.MS jej lze sesílat i na ostatní. - Od 8.MS lze jej kombinovat i s ostatními kouzly typu Ochrana před magií |
|
3.  | Zrušení otravy |
Toto kouzlo je schopné vyléčit otrávenou postavu. Podle velikosti MS se dostavuje různý účinek. - Od 1.MS se jen zmenší účinek otravy. - Od 4.MS se otrava vyléčí kompletně. - Od 12.MS se vyléčí otrava všem postavám. |
|
4.  | Zásah života |
Toto kouzlo umožní postavě útočit s magickým efektem života. Postava je schopna zraňovat magií života zasaženého protivníka. Čím vyšší MS, tím větší zranění je schopna postava udělit a kouzlo trvá delší dobu. - Od 1.MS kouzlo vylepší útok magií života. - Od 8.MS se část způsobeného zranění přičte ke zdraví očarované postavy. |
|
5.  | Uzdravení |
Tohle kouzlo představuje vyšší verzi léčivého doteku. Čím vyšší MS, tím vážnější zranění je možno vyléčit. - Od 1.MS vyléčí postavu za větší množství životů. - Od 8.MS vyléčí stejným způsobem všechny postavy. - Od 12.MS navíc zmírní otravu u všech postav. |
|
6.  | Oživení |
Tohle kouzlo vrátí postavu zpět do života. Vzhledem k vysoké náročnosti tohoto kouzla záleží na MS, jak dobře se oživená postava dovede vyrovnat s navrácením její duše ze světa mrtvých. - Od 1.MS oživí, postava má 1 život a zrušené zkušenosti. - Od 12.MS oživí, postava má zrušené zkušenosti, ale je zcela zdráva. - Od 16.MS oživí, postava má plné zdraví a původní zkušenosti. Jakoby vůbec nezemřela. |
1.  | Zranění |
Toto kouzlo způsobí nestvůře před postavami lehká zranění magií smrti. Vzhledem k malé energetické náročnosti toto kouzlo nepůsobí na nehmotné nestvůry, jako jsou například duchové. - Od 1.MS způsobí lehká zranění magií smrti. - Od 4.MS působí stejné zranění a navíc zajistí, že monstrum při svém dalším útoku nablízko nezasáhne. Čím vyšší je MS, tím více útoků je magicky odraženo. - Od 8.MS začne toto kouzlo účinkovat i proti nehmotným nestvůrám. |
|
2.  | Ochrana před smrtí |
Toto kouzlo postavě dočasně zvýší odolonost proti magii smrti. Čím vyšší MS, tím více se zvýší a na delší dobu. Zároveň odstraní efekty ostatních kouzel typu Ochrana před magií. - Od 1.MS toto kouzlo lze seslat pouze na sebe. - Od 4.MS jej lze sesílat i na ostatní. - Od 8.MS lze jej kombinovat i s ostatními kouzly typu Ochrana před magií |
|
3.  | Fireball |
Tohle kouzlo působí vážnější zranění ohněm vyvolaným magií smrti. Čím vyšší MS, tím větší zranění kouzlo způsobí a také se dostaví jiný způsob vyvanutí magie. - Od 1.MS se vyvolají ohnivé jiskry, které zraní monstrum před postavami. - Od 4.MS vyvolá silný tepelný vítr, který zraní monstra před postavami, kam až dohlédnou. - Od 8.MS vyvolá ohnivou kouli, která vyletí od postav a jakmile narazí do nějaké překážky (nestvůry, stěny i postavy), exploduje a způsobí silná zranění magií smrti. |
|
4.  | Zásah Smrti |
Toto kouzlo umožní postavě útočit s magickým efektem smrti. Postava je schopna zraňovat magií smrti zasaženého protivníka. Čím vyšší MS, tím větší zranění je schopna postava udělit a kouzlo trvá delší dobu. - Od 1.MS kouzlo vylepší útok magií smrti. Protože je při tomto relativně snadném kouzlu potřeba použít větší množství magenergie, projevuje se magický efekt mimo jiné tím, že každý úspěšný zásah zraní nejen monstrum, ale i očarovanou postavu. - Od 8.MS je očarovaná postava schopna lépe zúročit magenergii kouzla a tudíž již není zraňována. - Od 12.MS navíc zajistí, že monstrum nezasáhne v jeho třech dalších útocích. |
|
5.  | Ledová rána |
Toto kouzlo zraní monstrum chladem vyvolaným magií smrti. Tot kouzlo vyžaduje preciznost, která všem kouzelníkům nemusí být vlastní. Efekt kouzla se proto dosti odlišuje (od slabého po silný) s rostoucí schopností magie sesilatele. - Od 1.MS vyvolá ledový vítr, který zraní nestvůru před postavami. - Od 8.MS toto zranění podstatně zesílí. - Od 12.MS vyvolá vánici, která silně zraní všechna monstra okolo postav kam až dohlédnou. - Od 16.MS je použitá magenergie kouzla již tak silná, že se objeví pravděpodobnost, že kromě zranění vánice monstra úplně zmrazí. Čím vyšší schopnost magie, tím je tato pravděpodobnost vyšší. Zmrazené nestvůry se již nijak nemohou osvobodit z příkrovu magického ledu a zůstávají zmrazené až do konce hry nebo do jejich smrti. Nehmotná monstra však zmrazena být nemohou. |
|
6.  | Dotek Smrti |
Toto kouzlo přímo působí na podstatu života a likviduje jí. Čím silnější je MS, tím vážnější a drtivější zranění se dostaví. Silní kouzelníci navíc mohou tvora úplně zabít, byť je chráněno před magií smrti. - Od 1.MS způsobí velmi těžká zranění nestvůře před postavami. - Od 12.MS zabije prakticky jakéhokoliv živého tvora, který není chráněn před magií smrti. Ale i takoví tvorové nemají na přežití příliš velkou šanci, neboť je jim způsobeno silné zranění. - Od 16.MS zabije jakéhokoliv živého tvora bez vyjímky. |
1.  | Zrychlení |
Toto kouzlo dočasně zvýší rychlost vybrané postavy. Čím vyšší MS, tím déle toto kouzlo trvá. Kouzlo působí na pohybové schopnosti samotné postavy, proto na postavy, které jsou již od přírody pomalé, tolik nepůsobí. Postava navíc může být během dobrodružství zpomalena (magické pasti, nestvůry). Taková postava přijde o své očarování rychlostí. Kromě toho na magicky zpomalenou postavu je velmi obtížné seslat toto kouzlo, proto je zde pravděpodobnost, že se to nepodaří. Pokud to vyjde, je kletba zpomalení odstraněna. - Od 1.MS lze toto kouzlo seslat jen na určenou postavu. - Od 8.MS se toto kouzlo sešle na všechny postavy, nicméně s menší účinností. Kromě toho kouzlo na tomto stupni nedokáže pomoci zpomaleným postavám. |
|
2.  | Ochrana před chaosem |
Tohle kouzlo postavě dočasně zvýší odolonost proti magii chaosu. Čím vyšší MS, tím více se zvýší a na delší dobu. Zároveň odstraní efekty ostatních kouzel typu Ochrana před magií. - Od 1.MS toto kouzlo lze seslat pouze na sebe. - Od 4.MS jej lze sesílat i na ostatní. - Od 8.MS lze jej kombinovat i s ostatními kouzly typu Ochrana před magií. |
|
3.  | Neviditelnost |
Neviditelné postavy mají schopnost proklouznout okolo monster nepozorovaně. Monstra jejich přítomnost nezjistí, dokud se postavy nejak neprozradí - například pokud na nestvůru zaútočí. Tato nestvůra pak postavy zmerčí a chová se jakoby je normálně viděla, dokud je opět neztratí z dohledu. Toto kouzlo je automaticky sesláno na všechny postavy a čím vyšší MS, tím déle účinek trvá. Tohle je také jediné kouzlo, nemá žádné stupně. Je ovšem poměrně dost energeticky náročné, a čím silnější kouzelník jej sesílá, tím je zapotřebí více magenergie. |
|
4.  | Zásah Chaosu |
Toto kouzlo umožní postavě útočit s magickým efektem chaosu. Postava je schopna zraňovat magií chaosu zasaženého protivníka. Čím vyšší MS, tím větší zranění je schopna postava udělit a kouzlo trvá delší dobu. - Od 1.MS kouzlo vylepší útok magií chaosu. - Od 12.MS působí sice menší zranění, ale monstrum je na chvíli paralyzováno. |
|
5.  | Paralyzace |
Tohle kouzlo způsobí, že monstrum před postavami bude magicky polapeno, neschopné jakéhokoliv pohybu. Paralyzované monstrum nemůže útočit a pochopitelně představuje i snadnější cíl. Pravděpodobnost úspěchu kouzla uávisí na magické odolnosti monstra. - Od 1.MS paralyzuje nestvůru před postavami. - Od 16.MS paralyzuje všechna monstra okolo postav kam až dohlédnou. |
|
6.  | Zrušení |
Podobně jako kouzlo Dotek smrti působí na podstatu života a ničí ji, toto kouzlo funguje obdobně, jen působí na podstatu magického bytí. Všechna monstra, jejichž existence se nezakládá na životě, ale magii, jsou tímto kouzlem vážně ohrožena. Jsou jím působena velmi vážná zranění, které na vyšších stupních dovednosti magie mohou vést k okamžité smrti. - Od 1.MS způsobí velmi těžká zranění nestvůře před postavami. - Od 12.MS zabije prakticky jakéhokoliv tvora, jehož podstata se zakládá na magii a který není chráněn před magií chaosu. Pokud snad je tvor odolný proti této magii, je mu způsobeno ničivé zranění. - Od 16.MS zabije jakéhokoliv magického tvora bez vyjímky. |
1.  | Magická střela |
Tohle kouzlo vyvolá magický šíp, který ovšem působí zranění magií přírody. Šíp se chová jako všechny ostatní - když narazí na překážku, ukončí svůj let a svůj cíl poskvrní zraněním. - Od 1.MS působí lehká zranění. - Od 4.MS působí vážnější zranění. |
|
2.  | Ochrana před přírodou |
Tohle kouzlo postavě dočasně zvýší odolonost proti magii přírody. Čím vyšší MS, tím více se zvýší a na delší dobu. Zároveň odstraní efekty ostatních kouzel typu Ochrana před magií. - Od 1.MS toto kouzlo lze seslat pouze na sebe. - Od 4.MS jej lze sesílat i na ostatní. - Od 8.MS lze jej kombinovat i s ostatními kouzly typu Ochrana před magií. |
|
3.  | Blesk |
Toto kouzlo vyvolá přírodní elektřinu, kterou lze přenést na nestvůry. Čím vyšší je MS, tím efektivněji se dá elektřina modulovat a tím více lze nestvůru zranit. - Od 1.MS vyvolá elektrické jiskry, které působí vážnější zranění nestvůře před postavami. - Od 4.MS vyvolá silný proud elektřiny, který nestvůře před postavami způsobí vážné zranění. - Od 8.MS je elektřina kumulována do jednoho bodu, který se rozletí směrem od postav a zastaví se až nárazem do překážky (stěna, monstrum, postavy). Tento kulový blesk působí vážná zranění magií přírody. - Od 12.MS tento blesk navíc svůj cíl paralyzuje. Délka trvání paralyzace záleží na velikosti zranění, které je schopen blesk způsobit. |
|
4.  | Zásah přírody |
Toto kouzlo umožní postavě útočit s magickým efektem přírody. Postava je schopna zraňovat magií přírody zasaženého protivníka. Čím vyšší MS, tím větší zranění je schopna postava udělit a kouzlo trvá delší dobu. - Od 1.MS kouzlo vylepší útok magií přírody. - Od 8.MS je zde pravděpodobnost, že úspěšným zásahem se postavě vyléčí otrava. - Od 12.MS zajistí, že kromě otravy se stejným způsobem může zlomit i kletba zpomalení. |
|
5.  | Ochrana před magií |
Toto kouzlo v sobě obsahuje všechna kouzla typu Ochrana před magií. Nezáleží na tom, který druh magie je na postavu seslán, toto kouzlo působí vždy. Vzhledem k velkému okruhu magie, kterého se toto kouzlo dotýká, je však v mnoha směrech omezeno. Jednak trvá kratší dobu, než ostatní kouzla typu Ochrana, a také magická odolnost není tak pevná. Rovněž zruší všechna další kouzla typu Ochrana, která jsou na cílové postavě seslána. - Od 1.MS jde toto kouzlo seslat jen an vybranou postavu. - Od 12.MS je toto kouzlo sesláno na všechny postavy. - Od 16.MS způsobí imunitu proti normální magii. Ty nejsilnější magické rány však dokáží tuto ochranu prolomit. |
|
6.  | Bouře |
Toto kouzlo představuje sílu přírody v podobě živelné katastrofy. Samosebou žádná postava nedisponuje takovým množstvím energie, aby s pomocí bouře roztrhala svět, nicméně nestvůrám s jeho pomocí může dost uškodit. Toto kouzlo všem nestvůrám okolo postav způsobuje velmi vážná zranění všemi prostředky přírody, jako jsou vítr nebo elektřina. - Od 1.MS působí všem nestvůrám kam až postavy dohlédnou velmi vážná zranění nezávisle na jejich podstatě bytí. - Od 12.MS všichni zasažení a přeživší propadají panice a utíkají od toho, kdo bouři seslal. - Od 16.MS mohou být všichni postižení na chvíli paralyzováni blesky a ti, co se paralyzaci vyhnou a přežijí zranění, prchají v panice pryč. |