Tak tedy start... Objevíš se ve své cele. Vezmi klíč a plíseň. Klíčem odemkneš dveře - dostaneš se na chodbu. Nepřibližuj se ke strážnému - smrt. Vlez hned do prvních dveří od těch, kterými jsi přišel. Dostaneš se do jakéhosi kumbálu. Je zde vědro a koště. Koště použij na zvláštní cihlu nahoře u lustru. Vrať se zpět. Ha, strážný je mrtev, triger deaktivován. A navíc se objevily klíče od všech zamčených dveří ve věznici! Ty si samozřejmě vezmi a odemkni poslední dveře v této místnosti. Nezapomeň přepnout páku! Jseš v místnosti s dírou ve zdi. Ze stolu vezmi lucernu a pozorně si prohlédni díru. Jeden z kamenů je uvolněný a jde sebrat! Jdi do dalších dveří. První stojící strážný. Použij kámen na lustr a vychutnej si jeho smrt - uvolní se dveře můžeš projít dál. Jseš v místnosti se skříní. Vyrabuj z ní kleště a sirky. Přepni páku, odemkni klíčemi dveře a jdi dál. Jseš na chodbě. Jdi do druhých dveří z prava. Dostaneš se do jakéhosi skladiště s bednama. Vezmi víno. V inventáři na něj použij plíseň. Přestřihni kleštěmi drát. Dveře by se měly uvolnit a můžeš projít dál. A hele! je zde uprchlý vězeň. Můžeš si s ním promluvit, dozvíš se tak k čemu je přístroj a co dělat dál. Vrať se zpět na chodbu. Teď jdi do posledních dveří z prava. Zde je další strážný. Dej mu napít otráveného vína. Cesta je volná. Přepni páku, odemkni dveře a jdi na dvorek. Použij sirky na lucernu, kůlnu odemkni a vlez dovnitř. Zde vezmi kladivo a bombu. S kladivem se vrať zpět k vězňovi u přístroje a kladivo použij na stroj. Tím se vypustí voda za strážnými (viz níže) Vězeň odejde. Vrať se na chodbu. Zde bys měl potkat onoho vězně. Od něj se dozvíš, co je třeba udělat dál. Dveře, (druhé z leva) můžeš odemknout klíčemi a vejít dovnitř, ale tam zatím nic dělat nemůžeš. Jdi do posledních dveří z prava na dvůr, použij sirky na bombu - tím ji zapálíš. Zapálenou bombu hoď do okna. Tím zabiješ stráže za dveřmi na chodbě. Cestaje uvolněná, Vězeň z chodby zmizel, běží čím dál k východu. Projdi místností s mrtvolama do místnosti s poloviční podlahou (zbytek byla voda). Když poběžíš směrem na díru, přesune tě to dál (ke kanálu). Zpět se dostneš, naběhneš-li do zdi nalevo. Jdi do dveří. Potkáš zde známého vězně chyceného v kleci. Stiskni páku, tím ho osvobodíš. Samozřejmě ho osvobozovat nemusíš, a tak se můžeš vydat na svou cestu Zlého. Modré dveře jsou zvláštní. Odemykají je tři páky, které jsi v levelu stiskl na různých místech. Dostaneš se do zbrojírny (nebo alespoň to měla být zbrojírna). Vezmi dýku a lano a jdi do dalších dveří. Na strážného použiješ dýku, vezmi páčidlo. Vrať se ke kanálu. Pokud jsi osvobodil vězně, měl by tu stát. Páčidlem otevřeš kanál. Na otevřený kanál použij lano Vězeň sleze po laně dolů. Slez za ním. Teď si již na konci. S chlápkem promluv a klikni na mříže u vody. To je východ a také konec prvního levelu. Na spátek ke kanálu se dostaneš, když použiješ naplé lano. =========================================================================================================================== Tipy: K vězňovi u pumpy nemusíš. Můžeš vzít víno a to otrávené rovnou použít na strážného. Vezmeš kladivo a rovnou jej na stroj použiješ. Stejně tak můžeš rovnou jak bereš kladivo vzít bombu a tu rovnou hodit do okna, aniž by ti to vězeň musel radit. V tom případě si můžeš prohlédnout vodu za mrtvolama (přesunovací triger by měl být neaktivní, takže se zatím nedostaneš ke kanálu). Když potom použiješ kladivo na pumpu, vězeň se objeví až v kleci (ne na chodbě, jako před tím). Přeměty, které zbydou: Měly by ti zbýt tyto předměty: vědro, kleště, kladivo, dýka, klíče, koště Tyto předměty budou potřeba dále ve hře. =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== Pokud jsi osvobodil vězně, měl by stát na molu někde okolo tebe. Promluv s ním a on zmizí. Později si s ním můžeš promluvit v hospodě "U slepého koně." Úplně nejlepší je hned na začátku ve městě vyhledat zloděje (ten, co ti hodil na startu ten paklíč) a odevzdat mu klíče z vězení. Také se hned dozvíš nějaké souvislosti. Potom si projdi město, kam jen můžeš, budeš se pak lépe orientovat a také zjistíš nějaké souvislosti. Teď se vrať do hospody na začátku. Promluv si s hostinským, dozvíš se, že se nemůže zbavit ožralého strážného - ten za stolem. Venku naplň vědro vodou (pokud jsi ho v 1.levelu nevzal, mělo by být k nalezení u kováře) a polej s ním strážného. Úkol je splněn a u hospodského si můžeš vyzvednout odměnu, pěknou vypečenou kýtu. Pokud se chceš dostat do zamčených dveří úplně vpravo, musíš si u hospodského pronajmout pokoj. K tomu však potřebuješ peníze. S kýtou můžeš jít do obchodu. Dej jí psovi - teď se můžeš dostat ke skříni vzadu. Vezmi barvu a látku. Barvu můžeš nabídnout buď kovářovi nebo malíři: U malíře ve skříni si vezmi propustku ven z města. Kovářovi můžeš dát kladivo a vědro. Barvu dáš kovářovi - dostaneš za odměnu krumpáč. Potom zajdi za zlodějem - nabídne ti pilku na železo výměnou za náhrdelník malíře. Jdi k malířovi a zab ho dýkou. Náhrdelník dej zlodějovi - dostaneš pilku. S pilkou můžeš přeřezat mříže v okně u hospody. Potom oknem vlezeš do místnosti za sálem hospody. Jsou zde tři páky. Všechny musí být přepnuty, aby ukazovali do leva. Potom se vypne past na truhle. Dýkou vypáčíš zámek a otevřeš ji. Peníze jsou tvoje. Pozor ale, nesmíš teď vlézt dveřmi do hospody, jinak jseš mrtev. Pokud jsi past nevypnul a otevřel truhlu, zvonek přivolá hospodského. Teď nemůžeš ani uniknout, ani se dostat přes hospodského. Je zde jediná možnost - zabít ho. Z truhly sice nedostaneš peníze, ale stejně klíč z hospodského vypadne. Barvu dáš malířovi - dostaneš za odměnu peníze. Za ty si rovnou můžeš v hospodě koupit pokoj, ale nemáš krumpáč, který budeš potřebovat. Tentokrát jej najdeš v kasárnách. Vyprav se tam tedy. Přes prvního strážného se dostaneš, když mu připálíš (použiješ na něj sirky). Jdi do dveří nalevo. Za těmi jsou pouze ubytovací místnosti a několik neškodných stráží. Můžeš se však od nich dozvědět nějaké zajímavé věci. V jedné ze skříní je lahev s rumem. Vrať se na začátek kasáren a jdi do dveří napravo. Strážnému dej rum a jdi dál. Dalšího strážného se zbavíš pouze tehdy, jestli jsi mluvil s obchodníkem v hospodě. Pokud jsi s ním ještě nemluvil, naprav to. Strážný tě pustí dál. Na dvoře je již kýžený krumpáč. Teď jdi tedy s penězy do hospody a použij je na hospodského. Dostaneš klíč. Tím můžeš odemknout dveře do pokojů. Sirkami rozsviť lampu. Odemkni kovové dveře - vejdeš do sklepa. Vezmi lano, otevři truhlu a vezmi první část artefaktu. Vrať se na chodbu a jdi do dalších dveří. Ze skříně vezmi obrázek a vrať se na chodbu. Jdi do posledních dveří. Vezmi svícen a pokračuj do dalších dveří. Jsi na balkóně. Lano použij na zábradlí na kraji. Teď můžeš po laně slézt dolů do lepší čtvrti. Opět si to tu projdi, aby jsi to tu trochu poznal. Zajdi ke "Slepému koni." Zde najdeš vysvobozeného vězně (samozřejmě jestli jsi ho vysvobodil). Nabídne ti úkol - potřebuje něco dohodnout s hrobníkem. tak se za ním vyprav. Hrobník je v boudě na hřbitově. Vyřiď vzkaz od vězně a odpověď běž sdělit vězňovi. Zase jsi si u dobra trochu šplhnul. Hrobník ti však nabídl další úkol. Potřebuje od tebe vykopat hrob. K tomu potřebuješ krumpáč a lopatu. Lopatu najdeš u nervózního chlápka. Dej mu látku- za to ti lopatu půjčí. Zajdi si pro ní na zahradu. Krumpáč by si měl mít, tak se pusť do kopání. Je to ten zvláštní ground na levo. Použij na něj krumpáč a lopatu.Při kopání hrobu narazíš na další díl artefaktu. Po práci se vrať za hrobníkem, dostaneš nějaké peníze. Za ty si můžeš koupit lahev "U slepého koně." Lopatu pak můžeš vrátit chlápkovi. Na hřbitově také nezapoměň na rostlinu. Pokud máš pilku, můžeš prořezat jedny zdejší mříže. Oknem se tak dostaneš do pokoje, kde je ve skříni propustka, že můžeš chodit po městě, kam chceš (problém se strážným...). Pokud však vlezeš do dveří, ženská asi nebude moc ráda. (Vlastně se nic nestane, ale pozor, Bohové tě vidí!). Pokud k ženské přijdeš normálně dveřmi z ulice, může tě požádat, jestli bys jí nepomohl s úklidem. Kdyžtak použij koště na bordel na podlaze, jestli ses rozhodnul, že jí pomůžeš. Koště jí pak můžeš dát. Také se můžeš kouknout k vědcovi. Je to velice zajímavá osobnost. Může ti říci něco o několika předmětech, zejména o artefaktu. Vědec ti dá za úkol přinést mu rostlinu ze hřbitova. Za ní ti potom dá propustku po městě, pokud jsi ji již nevzal u malíře. (Druhá alternativa je až v tipech). Jesli jseš pevně přesvědčen, že již ve městě nic nepotřebujěš, jdi buď tajnou chodbou do lesa, nebo jdi ke strážným u brány ven z města. Výřečnému strážnému dej obrázek a potom propustku z města. Teď již můžeš odejít. ============================================================================================================================= Tipy: Pokud jsi lahev z kasáren na strážného nepoužil, již nemůžeš v hospodě druhou lahev koupit. Peníze od hrobníka ti potom zbydou. Pokud jsi trpělivý, můžeš zkusit variantu, kdy barvu dáš kovářovi. Krumpáč ti potom dá a již pro něj nemusíš do kasáren. Za peníze od hrobníka potom kup lahev. V kasárnách potom můžeš vzít i tamní lahev. Takhle budeš mít dvě lahve (help do dalších levelů). Pokud jsi nevzal propustku u malíře, tak ti vědec prozradí tajnou chodbu v kasárnách (přečti si jeho dialog pro podrobnosti). Tou se můžeš beztrestně dostat do lesa. Také tento východ má pár výhod, které se projeví později. Nejspíš... Aby jsi mohl město opustit, musíš mít u sebe kus artefaktu a krumpáč. Zbydou tyto předměty: kleště, artefakt, lahev, dýka, krumpáč, obě propustky, svícen Mohou zbýt ještě i tyto předměty: lopata, lahev2, peníze, pilka Tyto předměty zmizí: rostlina, kladivo, koště, vědro =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== Les, do kterého jsi vlezl hlavní bránou: Pokud jsi nevrátil lopatu majiteli, měl by být někde poblíž. Bude po tobě požadovat vrácení jeho lopaty pod podmínkou smrti, takže pokud budeš chtít odejít, přepadne tě ze zálohy a je konec. Buď mu lopatu vrátíš nebo ho zabiješ dýkou. Jdi dál. V lese je několik důležitých lokací. Všechno si projdi kvůli orientaci. Na jednom místě bys měl najít sebratelný kámen - ten se hodí. Pak bys měl najít vchod do jeskyně - gilda(tam zatím nechoď, ale jak chceš) a také mítinu u skály s banditama. Zde použij kámen na vosí hnízdo. Hnízdo spadne do ohně = dva bandité K.O. Třetí ovšem prchl do jeskyně. Vlez tedy za ním. Použij dýku na lano vedle východu a bandita je mrtev. Prohlédni si podlahu. Na jednom místě jde kopat. Použij na to krumpáč, najdeš další část artefaktu. Teď vylez ven a pokračuj hlouběji do lesa. Měl bys projít okolo jabloně, kde se na zemi válí jablko. To se také hodí. Pokračuj až k druidovi. Ten po tobě chce odklidit hromadu hlíny, takže jestli máš lopatu, tak ji na ni použij. Potom si můžeš s druidem konečně promluvit - dozvíš se spoustu informací a také náplň tvé příští cesty. Pokud jsi lopatu vrátil, druid tě požádá o kouzelný svitek. Ten najdeš právě ve zlodějské gildě. Vlez do jeskyně - promluv si s hlídačem - dozvíš se, že komandant potřebuje obě propustky z města. Ten je hned ve vedlejší místnosti, tak mu je hned odevzdej. Také se dozvíš nějaké souvislosti, dostaneš nějaký subquest a to, že se máš dostavit na kobereček před vůdce gildy - Černého pláště. Jdi tedy do posledních dveří. Od Černého pláště se dozvíš nějaké informace a také dostaneš jeden veliký úkol, fiktivní cíl tvé cesty. Od komandanta jsi dostal za úkol zbavit se právě onoho majitele lopaty. Pokud jsi to udělal již na začátku lesa, tak si s ním znovu promluv. Úkol je tím splněn (Je to sice ZLÝ subquest, ale trochu ulehčí cestu dále ve hře.) Projdi si zbytek gildy. Můžeš zde potkat ještě i svého přítele Aringa a také jednoho zloděje obchodníka, u kterého si můžeš koupit sadu paklíčů - ty se vždy hodí. Musíš však mít peníze - jestli jsi je utratil ve městě, tak z toho nic nebude. U Aringa najdeš v truhle onen mag. svitek pro druida, pokud jsi však neměl lopatu. Dones mu ho. Odklizením hormady je splněn klíčový quest, Teď se můžeš dostat zpět do města. Les, do kterého jsi vlezl tajnou chodbou: Objevíš se daleko jinde než v prvním případě (BU HE HE). Opět si ale všechno projdi kvůli orientaci. Zhruba uprostřed lesa najdeš domek čarodějnice. Také je zde vchod do jeskyně banditů. Čarodějnice ti pomůže s bandity, když jí seženeš ingredience do jejího lektvaru. To je světélkující dřevo, jedovaté plody, rostlina, vodu z bažiny a žábu (tu musíš sebrat na třikrát - jen taková vychytávka.) Vodu z bažiny nabereš do lahve, kterou najdeš v jejím domku. Když jí všechny ingredience seženeš, věnuje ti za to starou dobrou výbušninu. V jeskyni banditů použij kleště na drát (opravdu tam je, jen hledej) a vykopej další kus artefaktu krumpáčem. Zapal sirkami bombu a použij jí na východ z jeskyně. Banditi jsou mrtví a ty můžeš beztrestně vyjít ven. Dále následuje stejné řešení jako od zneškodnění banditů v předchozím lese. Tajnou chodbou, kterou jsi přišel se však již na zpátek nedostaneš. musíš hlavní branou. ============================================================================================================================= Tipy: Odklizení hromady u druida se splní hlavní ques v lese - potom se teprve můžeš vrátit do města. Ale doporučuji si vše projít a se všemi promluvit - líp pochopíš další děj a také je to lepší zážitek ze hry... Aby jsi mohl vlézt do jeskyně banditů, musíš mít rozsvícenou lampu! Pokud jsi do lesa vlezl tajnou chodbou, chlápek od lopaty tě nebude otravovat. Pokud budeš chtít splnit quest od komandanta v gildě, najdeš ho později ve městě. Abys mohl opustit les, musíš si promluvit s druidem, s Černým pláštěm a musíš mít u sebe jablko. Zbydou ti tyto předměty: Sirky, krumpáč, lampa, kleště, dýka, artefakt, jablko, medovina nebo rum* (pilka, lopata, paklíče *nebo oboje) =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== A jsi zpátky ve městě. Tentokrát je tvůj úkol zřejmý - dostat se do knihovny. Hlavními dveřmi to asi nepůjde (klidně to vyzkoušej!). Jestli chceš, opět si všechno projdi. Nic se nezměnilo, akorád se už nedostaneš do chudé čtvrti. Promluv si se všema lidma. Od nich se dozvíš třeba to, že tvůj přítel Fred má nějaké problémy se zákonem (...zase...) a pak taky to, že hrobník záhadně zmizel. Vydej se tedy na hřbitov, aby ses tam porozhlédnul. U hrobníka doma vezmi lano. Hrob, který jsi již vykopával je vykopaný. Použij na něj lano. dostaneš se do podzemní chodby. Na vysací zámek použij buď pilku nebo paklíče (jestli je máš). Pokud ne, musíš jít za hostem do hospody (ten, co ti koupil pití) a promluvit s ním. Poradí ti, abys vyzkoušel promluvit se strážným před vchodem k paláci. Tak za ním jdi. Ten ti řekne, že ti půjčí jeho paklíč, ale potřebuje za to malou službu. Potřebuje koupit lahev v hospodě. Pokud již lahev máš, můžeš mu jí dát. Pokud ne, budeš potřebovat peníze. Jdi tedy k ženské a promluv s ní. Pokud jsi jí kdysi pomohl s úklidem, peníze jsou nyní tvoje. Za ně kup v hospodě lahev. Dej jí strážnému a paklíč je tvůj. Pokud jsi snad ženě nepomohl, budeš muset strážného zabít. S paklíčem se vrať do hrobu a vypáči zámek. Jdi dál a narazíš na kostry hrající šachy. Projdi do místnosti se zajatým hrobníkem. Od něj se dozvíš, jak se octnul tam, kde je. Zajdi tedy za kostrami a pokus se vyjednávat. V dialogu jednomu z nich pomůžeš v jednom tahu, a tak ti dá šanci. Potřebuje donést meč z jeho rakve. Pro něj je bohužel uzavřena. Jdi tedy zbylými mřížemi (ty, do kterých nešlo vejít) a vylez po žebříku. V rakvi v této místnosti je onen meč. Projdi si i zbytek kobky. Narazíš na zloděje relikvií. Nabídne ti, že ti prozradí tajný vchod od knihovny, pokud mu věnuješ ten nádherný meč. Pokud se ti to zamluvá, tak mu meč dej. V poslední místnoti krypty se objevila zvláštní cihla. Když ji použiješ, objeví se tajný vchod a ty můžeš projít do knihovny. Pokud se ti tato varianta nelíbí, vrať se s mečem ke kostrám a meč jim dej. Ony zmizí a v místnoti s hrobníkem se objeví páka. Stiskni ji a hrobník je na svobodě. Promluv si s ním (i pozědji u něj doma). Poradí ti, aby sis promluvil s vědcem. Záhada, proč je hřbitov obklopen polem je pro něj objasněna a za tuto službu ti vědec nabídne přesun do knihovny. Objevivším se teleportem vlez dovnitř. =========================================================================================================================== Tipy: Z prvního města sis mohl odnést dvě lahve. Na strážného potom jednu použiješ a ještě ti jedna zbyde. Ta se bude hodit později... Pokud máš snad jen jednu lahev, nemusíš mu ji dávat. Pouze si stačí promluvit s ženskou a za peníze koupit novou. Teď již ovšem strážného zabít nemůžeš. Jednu lahev mu prostě musíš dát. Pokud máš lahve dvě, nemůžeš si promluvit s ženskou. (To je pro jednoduchost. Dále ve hře budeš potřebovat jen jednu). Pokud snad opouštíš tento level teleportem od vědce, přidá se ti do inventáře i propustka do knihovny. Z tohoto levelu si žádné nové předměty neodneseš. =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== Pokud jsi do knihovny vlezl tajným vchodem: Projdi až do místnosti se třemi zvláštními cihlami. Stiskni nejdříve úplně tu vpravo a potom tu úplně vlevo. Pokud by se ti je v tomto pořadí nepodařilo zmáčknout, prostřední cihlou vrátíš vše do původního stavu. Jestli jsi cihly zmáčknul správně, za knihovnou se objevila páka. Ta má paralaxní scrolling, takže když poběžíš směrem ke knihovně, tak se objeví. Když jí nyní přepneš, cesta je volná. (Pozn. Pokud teď zmáčkneš prostřední cihlu, vše se vrátí do původního stavu a páka zmizí!) Nyní můžeš mřížemi projít do další místnosti. Před tím by tě vracely do té předchozí. Teď jseš v místnosti se dvěma pastma, propadlem a dvěma cihlama. Když teď budeš mačkat cihly, budou se tyto předměty různě nastavovat. Namačkej to až tam, kdy je otevřené jak propadlo, tak mříže. Když teď zmáčkneš ještě jednou, vše se vrátí do původního stavu. Jdi do otevřených mříží. Pozor, přes cestu je opět natažený drát. Pokud snad o něj zavadíš, přivoláš strážného kouzelníka. Toho můžeš buď podříznout dýkou nebo ho uplatit svícnem. Nebo můžeš drát přestříhnout kleštěmi ušetřit si tak problémy. V jedné z knihoven najdeš povolení k pobytu v knihovně... Teď teprve vlez do propadla. Z místnosti se dostaneš teleportem na druhé straně. V této místnosti vezmi ze skříně kliku - bude se hodit později. Jdi dále dveřmi - prudícímu kouzelníkovi ukaž povolení a on tě nechá. Kdyby jsi snad povolení neměl, zatím se nic neděje, můžeš se z toho vykecat a on tě nechá jít dál. Pokud jsi vlezl do knihovny přes vědce: Pokud jsi přišel tajným vchodem, jseš teď ve stejné místnosti jako kdyby jsi přicestoval teleportem od vědce. Můžeš si promluvit s kouzelníky. Jeden z nich tě bude otravovat skrze povolení, tak mu jej ukaž. Pokud snad povolení nemáš, vlez do jediných dveří, kam to jde. Když zde sirkami rozsvítíš svíčku, objeví se teleport, kterým se dostaneš zpět do sklepení nad propadlem. Zde můžeš povolení najít (viz výše). Teď si projdi zbytek zatím přístupné knihovny. V obytných prostorech je několik kouzelníků, se kterými jde něco dělat, takže si to rozebereme: Jeden z nich tě požádá o pomoc při experimentu. Nakonec to s ním uhádáš, že mu přineseš myš. Tu objevíš ve sklepení, kam se dostaneš normálně přes místnost se skříní. Když se však myš pokusíš chytit, uteče ti do své díry. Jdi tedy za jedním z kouzlníků na chodbě s teleportem (ten, se kterým sis mohl promluvit o jídle...) a promluv s ním. Nabídne ti kus sýra. Se sýrem se vrať k myší díře. Použij jej na myší díru a myš vyleze. Teď už jí můžeš dát kouzelníkovi. Zase jsi jednou zabodoval u dobra... Další kouzelník po tobě chce sirky. Pokud mu je věnuješ, trochu si přilepšíš u bohů, ale co teď, bez sirek se nehneš. Když promluvíš s kouzelníkem ve dveřích těsně napravo od jeho místnosti, dozvíš se, že jeden z jeho kolegů sirky má. Jdi tedy zase ven a do místnosti za dveřmi těsně nalevo od místnosti kouzelníka, kterému jsi dal sirky. Tento sice sirky má, ale chce za to malou službu. Potřebuje donést svitek s kouzlem. Ten se nachází v jedné z knihoven ve studovně. Tak se tam vydej a vyhledej ji. Je to ta, ve které teď neobjevíš zajímavou knihu, ale zamčenou skříňku. Pokud máš tedy pilku nebo paklíče, skříňku odemkni a svitek je tvůj. Pokud nemáš ani jednu z těchto věcí, musíš jít za jediným kouzelníkem ve studovně. Promluv s ním a on ti skříňku odemkne. Teď tedy vem svitek a vrať jej kouzelníkovi, který ho chtěl. Sirky jsou tvoje. Pokud jseš přesvědčen, že zde již nic nepotřebuješ, projdi zbytek místností a seber zrcadlo a hřebík. Jdi do místnosti s hodinami ve studovně a na hodiny použij hřebík. Potom i kliku. Hodiny se rozbijí a objeví se teleport. Teleportem se dostaneš do místnosti s optickými hranoly. Cílem je rozsvítit podivný objekt na zdi u každého hranolu. Toho se docílí takto: Na každé zdi je jakýsi držák. Na něj použij zrcadlo. Rozsviť si lampu a rozsvícenou ji použij na hranol. Pokud se nic neděje, máš nastavenou špatnou polohu hranolu. Klikni na jiný předmět, abys neměl vybranou lucernu a klikni na hranol. On se otočí. V každé pozici vyzkoušej lucernu. Jedna poloha je správná. Měly by se objevit takové zajímavé proudy světla (nic lepšího jsem nenašel...) a objekt by se měl rozsvítit. Po tomto si opět vezmi zrcadlo zpět a takto rozsviť všechny čtyři objekty. Nakonec se objeví teleport do další místnosti. Dostal jsi se do místnosti s velkými přesýpacími hodinami a dvěma pákami. Cílem je asi toto: Musíš rozbít hodiny. Toho docílíš tak, že každou páku přepneš třikrát! (Navíc myslím, že nejdříve tu vpravo, ale tím si nejsem jist - bohužel jsem líný to hledat:-) Když se hodiny rozbijí, otevře se teleport. Teď jsi v místnosti s několika svícemi. Tvým úkolem je je všechny rozsvítit a vlézt do teleportu a zde přepnout obě páky. Potom se otevře teleport, který tě přesune do zakázané části knihovny. Pokud jsi ve sklepeních zavadil o drát a objevivšího kouzelníka uplatil svícnem, potom tento kouzelník stojí nalevo od tebe. Promluv s ním a on ti prozradí tajnou páku v jedné místnosti. Bez něj by v tomto případě byla hádanka neřešitelná. Kouzelník napravo má jen nějaké kecy. Projdi si všechny místnosti pro lepší orientaci. V místnosti s jedním kouzelníkem a podivným podstavcem najdeš v knize onen svitek s runami, pro který jsi sem šel. V další místnosti je Ferghorn, vůdce knihovny, takže si s ním promluv, pokud se chceš dozvědět nějaké další info o hlavní dějové linii. V další místnosti jsou dva hádající se kouzelníci. Můžeš od nich dostat úkol - chtějí vzorek jedné rostliny. Můžeš se pro něj vydat k jednomu z kouzelníků v povolených částech knihovny. Pokud jsi ve městě donesl rostlinu vědcovi, tento úkol je ztracený, nicméně můžeš kouzelníkům říci, že rostlina již není. V opačném případě od kouzelníka v povolené části knihovny dostaneš rostlinu, kterou kouzelníkům dones. Úkol je splněn. A teď poslední místnost. Pokud jsi nepřišel o svícen, polož jej na poslední volný podstavec a všechny svícny sirkami zapal. Objeví se teleport. Pokud jsi o svícen přišel, potom musíš promluvit s tím kouzelníkem (viz víše) a potom třikrát přepnout páku. V nové místnosti jdi do dveří. Zde jsou dvě sochy a lustr. Tvým úkolem je přeříznout lano. Teď jde se sochami pohybovat. Musíš je natočit proti sobě a stisknout páku. Potom se otevře teleport. V této dvojmístnosti jsou nějaké podstavce se svícemi. Tvým úkolem je rozsvítit v každé místnosti tu nehořící. V opačné místnosti se pak objeví páka. Jakmile rozsvítíš opět tu, co před tím hořela, páka zmizí. Jakmile nudou obě páky stisknuty, objeví se teleport. A jsi na konci. Pozor na magickou past! Musíš nejprve dýku hodit na lano za sloupem. Teď je past vypnutá a ty můžeš projít až k sošce. Ta je však zapasťovaná - když jí sebereš, jseš K.O. Tvým úkolem je sošku vyměnit za nějaký předmět správné hmotnosti, aby se past nesepla. Můžeš vyzkoušet různé předměty, ale ten správný je lucerna. Soška je víceméně tvoje. Objeví se starý známý Černý Plášť, a sošku ti ukradne. Bohužel ho nemůžeš nijak zastavit. Nepokoušej se lucernu sebrat nazpět, špatně to dopadne. Teď ja pravý čas rychle zmizet. Když vlezeš do teleportu, zjistíš, že do místnosti se valí již spousta rozhořčených kouzelníků. Tudy to asi nepůjde. Vrať se do místnosti se soškou a jdi až na druhý konec místnosti. Zde se objeví Ferghorn, se kterým, když promluvíš, pomůže ti uniknout... =========================================================================================================================== Tipy: Jestli se chceš dostat do těch dveří za pastí v místnosti před sochami, navštiv tuto místnost a vrať se ke kouzelníkovi do místnosti těsně před sklepením. On ti past uvolní. V místnosti za dveřm je kouzelník, který ti prozradí řešení puzzlu v příští místnosti Předměty: Odtud si odneseš pouze runy, bohužel jsi přišel o lucernu... =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== =========================================================================================================================== Ještě než se pustíš do paláce: Jelikož část paláce je průchozí "do kolečka", nejde napsat návod naprosto chronologicky. Záleží na tom, co uděláš první a kam dříve přijdeš. Kdyžtak v tipech dole jsou nějaké vychytávky, jak řešit určité problémy... snad si tento návod nějak přebereš a pomůže ti i tentokrát...(BU HE HE HE!) ...a teď se již do toho pusťme. Už je večer a já jsem dost unavený, ale chci to mít z krku... Takže jakmile spadneš z nebe, jdi dírou dolů. Jsi v místnosti se žebříkem, který vede zpět na věž a několika dveřmi. Dveře na krajích vedou na cimbuří a "chodí do kolečka" čtyřmi podobnými místnostmi. Ve dveřích do počtu je páka, kterou když stiskneš, tak se odemknou velké dveře, které vedou dovnitř do paláce. Takže co můžeš na cimbuří a ve věžích potkat: Hned v první věži v místnosti s pákou je chlápek. Promluv s ním a dozvíš se svou polohu a pár dalších informací. (Tobě je asi poloha známá, ale potenciálnímu náhodnému hráčovi ta jasné být nemusí - nikde před tím není napsáno, že ses objevil v paláci.) V jedné z věží je strážný, který bude dělat trochu dusno. Pokud jsi donesl nějakou lahev alkoholu až sem, můžeš mu jí dát. Tím se ho zbavíš. Pokud jsi hrál "nepozorně" a žádnou lahev již nemáš, musíš ho hold podříznout dýkou. Na jedné z věží (nahoře nad žebříkem) je další strážný. Sice k němu vůbec nemusíš chodit, ale když tam zabloudíš, tak se zpět nedostaneš, dokud mu neukážeš povolení, že jsi sluha. Pokud jsi mluvil s chlápkem u páky, povolení nepotřebuješ a Meanis se z toho vykecá sám. Pokud ale nemáš ani povolení a ani jsi nemluvil s chlápkem, budeš muset strážného zabít. Až půjdeš dolů některými velkými dveřmi do paláce, můžeš se objevit na čtyřech různých místech, podle toho, jakými dveřmi jsi tam vlezl. Na těchto chodbách jsou dveře rozloženy podobně jako ve věži. Uprostřed velké dveře do věže, po stranách "kolečkové" dveře, jedny ze dveřích vedou k páce na odemykání velkých dveří (páky na věži a zde jsou navzájem propojeny a přepínají se současně) a nakonec dveře, které vždy vedou někam do speciální lokace. Zde je výpis řešení úkolů, které dostaneš od strážných: Jedna dvojice jsou naprostí burani. Jeden z nich po tobě chce jídlo. Jdi tedy do jediných dveří, do kterých tě pustí (kuchyně) a zde jdi do prvních dveří zleva. Dostaneš se do kuchyně. Zde si můžeš vyzvednout úkol od kuchařky, ale jeho řešení je až níže. Projdi do spíže, kde vezmi jablko a maso. S masem se vrať ke strážným. Jakmile jim maso dáš, můžeš pokračovat v cestě. Další dvojice je analfabet a četař. Ten po tobě chce halapartnu, kterou si zapomněl na jedné z věží. Jdi tedy velkými dveřmi do věže (kdyžtak si je odemkni pákou, pokud jsou ještě zamčeny) a hledej halapartnu na jedné z věží. S tou se pak vrať ke strážným - úkol je splněn. Dále jsou tu dva asi tak normální strážní, kteří po tobě chctějí povolení. Pokud ho máš, stačí jim je ukázat a úkol je splněn. Pokud ho nemáš, nechá se jeden ze strážných nalákat do místnosti s pákou. Zde ho můžeš popravit dýkou. Okamžitě po vraždě se do místnosti přifaří druhý strážný, kterého také podřízni. Poslední dvojice je neškodná a stačí si s nimi pouze promluvit. A teď se porozhlédneme po speciálních lokacích. Projdi si vše, co jen můžeš, abych pak mohl odkazovat na jednotlivé místnosti podle jejich názvu a nemusel tě tam zbytečně navigovat. Takže v kuchyni už si byl. Tam je ta kuchařka, co po tobě chce trochu vína ze sklepa. Sklep je až na druhém konci paláce, takže si někam poznamenej, že máš od ní úkol a jdeme dál. Jedněmi dveřmi se dostaneš do chodby s mnoha dveřmi do komnat pro návštěvy. V této vrstvě je strážný, který tě nechce pustit dále. Chce po tobě buď povolení, nebo peníze. Jelikož povolení nemáš, tak hold budeš muset sehnat ty peníze. Na chodbě se strážnými jak chtěli to maso, v místnosti s pákou je chlápek - zloděj, který si přivydělává na královském majetku. Nabídne ti obchod, ve kterém po tobě chce ukrást obraz. Jdi tedy do obytné komnaty, kde na zdi visí obraz (mimochodem ten člověk je brother toho malíře z města a reaguje různě na to, jestli jsi ho zabil nebo ne => cool!). Promluv s člověkem a zjistíš, že to je písmomalíř. Obraz ovšem nejde vzít, protože pochopitelně nemůžeš krást, když se na tebe někdo dívá. Takže ho musíš zabavit. Nabídni mu ke přečtení runy z knihovny. Teď teprve můžeš obraz sebrat. Potom si nezapomeň vzít runy zase nazpět. Později v levelu už nebudeš mít možnost se pro ně vrátit. S obrazem se vrať k chlápkovi u páky a s peněz