Historie | Screenshoty | Download | Odkazy |
Podle legendy bohové válčili mezi sebou a narušili tak Řád, který svět držel v reálné existenci. Z trhlin Řádu začala proudit magická síla a objevily se pojmy jako dobro, zlo, chaos, světlo a tma. A o těch je také samotný příběh. Souboj dvou bohů, Venta a Urifela, trvající od počátku světa, dopadl dobře, Urifel byl zničen a jeho síla zakleta do podivného dřevěného hlavolamu. Ventus tento hlavolam rozdělil na několik stovek krychlí, které rozdal svým následovníkům, aby je střežili, neboť kdyby se někomu podařilo rébus složit a rozluštit, tak by Urifel znovu stanul na světě. Ventus sám pak střežil Urifelovu skráň. A tisíciletí ubíhala a strana temna nabývala sil. Na svět se dostal Sluha, nejhorší výtvor Urifela, a lstí uvrhl Venta do astrálního vězení. Sluha pak začal vyhledávat jednotlivé Ventovi následovníky a zabavovat jejich náhrdelníky, dřevné krychle, součásti hlavolamu. Jednoho dne se objeví i na prahu Villigena, vašeho mistra…
Cardhalia je dungeon vytvořený podle pravidel staré školy. Něco takového jsem chtěl naprogramovat
již dlouhou dobu, ale musel jsem napřed urazit velký kus cesty, než jsem byl něčeho takového schopen. Nyní zde leží před
vámi finální podoba mého snažení. Jestli patříte mezi fanoušky her jako Lands Of Lore 1, Eye Of The Beholder, Dungeon Master nebo
třeba Ishar, tak Cardhalia je tu pro vás. Nečekejte žádnou velkou akci, grafiku od Luise Roya, nebo konkurenta profesionálních
projektů. Pokud si chcete zavzpomínat na staré časy a připomenout si, jak se hry dělaly tenkrát, tento dungeon by vám v
tom mohl pomoci.
Na Cardhalii jsem dělal skoro dva roky. První řádek programu byl položen dne 20.11.2003, release přišel
dne 20.9.2005. Mezi tím jsem se postupně prokousával vývojem - a řeknu vám, byla to sranda. Jestli v téhle branži existuje
nějaká větší sranda než hrát dungeon, tak je to vyvýjet dungeon. Hodně jsem se přiučil a následující projekty proto budou o
mnoho úrovní výše, než všechny minulé, kterých jsem se zúčastnil.
Pro Cardhalii byl vyvinut engine Squareden II, který splňoval všechny požadavky, které jsem na
Cardhalii měl. Bohužel jsem ho neudělal universálně, takže v něm nejdou tvořit datadisky, aniž by k tomu tvůrce nepotřeboval
zdrojáky. To je také jeden z hlavních důvodů, proč jsem se rozhodl, že pro pokračování vytvořím zcela nový engine Squareden
III, jehož funkce budou o 100% výše, než u dvojky.
Cardhalia a všechny její součásti byly naprogramovány ve Visual Basicu 6.0 SP5. 2D_Tools.dll je
"hybrid" mezi VBčkem a Visual C++, na které pomalu ale jistě přecházíme.
Pokud používáte předchozí verzi hry Cardhalia, doporučujeme stáhnout znovu plnou verzi hry
Cardhalia v1.6 CZ pro Windows 2000/XP/Vista/7
download zde...
Cardhalia v1.6 EN for Windows 2000/XP/Vista/7
download here...
9.12.2012 - Cardhalia v1.6 pro Windows XP/Vista/7 vydán, přidává pár oprav a překlad do Angličtiny.
23.5.2009 - Patch v1.5 pro Windows XP vydán, přidává pár oprav grafiky, zvuků, textů a především hudbu!.
1.6.2008 - Patch 1.5 možná v přípravě
23.3.2006 - Cardhalia na 1.místě v kategorii nejlepší RPG roku na PlnýchHrách
6.1.2006 - Cardhalia oceněna 2.místem v kategorii nejlepší RPG/strategie roku na FreeHrách
??? - Objevil se Cardhalia Blog!
20.9.2005 - RELEASE! |
http://plnehry.idnes.cz/rpg/cardhalia.html
http://freehry.doupe.cz/hry/cardhalia-kouzelna-hra