Dungeon



Screenshoty

    Arght, čtverečkový dungeon - podle mě jednoznačně nejlepší herní žánr, který kdy člověk v oboru počítačových her vymyslel. První hra, jakou jsem kdy na PC viděl, byla Lands Of Lore 1 (ještě na černobílém monitoru) a byl jsem naprosto totálně unesen. Kvůli této hře (mimojiné) jsem začal naléhat na rodiče, aby mi PCčko koupili (bylo mi asi 11 let), ale nakonec jsem si ho koupil sám za své celoživotní úspory (a prodané ZX-Spectrum:-(
    Samozřejmě od té doby, co jsem začal dělat vlastní hry, jsem čekal jen na správnou konstelaci planet, abych mohl na dungeonu začít pracovat. V mém případě to byla jen otázka času, neboť tehdá ještě nebyla Baldur's Gate a tuším ani Fallout a tudíž jsem nehrál prakticky nic jiného než mé milované dungeony. A jednoho večera jsem začal pracovat na svém...
    Byla to rozhodně sranda, ale byl jsem hodně velký začátečník, takže jsem samozřejmě neměl ani ponětí o tom, co taková výroba Dungeonu obnáší. V podstatě jsem začal spontáně, jen jako takový experiment, zábava to byla nezměrná, ale záhy jsem začal v tempu upadat až jsem nakonec tento projekt z nedostatku sil opustil. Trvalo to skoro další tři roky, než jsem se do dungeonu znovu pustil a Cardhalii myslím všichni už znáte. I když můj první pokus o dungeon nedopadl nijak vítězoslavně, v přípravách na Cardhalii hrál důležitou roli. Už tehdy jsem totiž věděl že budu muset vyrobit "engine", do kterého už jen velmi snadno postavím mapy v externím editoru. Editor jsem postavil, mapa v něm šla udělat, uložit a nakonec i spustit ve hře, ale to bylo tak všechno. Vykreslovací techniky, které jsem tehdá zvládal, byly hodně zaostalé a rozhodně to nestačilo na vykreslení tak "složité" scény, jakou představuje dungeon. Dopadlo to tak, že místo toho, aby se jednotlivé bitmapy se vzdáleností zmenšovaly, jsem každou bitmapu vzhledem ke vzdálenosti nakreslil extra, takže pro jedno schéma zdí mi vzniklo asi 30 obrázků, které měly asi 10MB. A když jsem své dílko porovnal s Lands Of Lore, ke kterému jsem vzhlížel jako ke svému idolu, zhrozil jsem se. Ze smutku jsem tenhle projekt ukončil.
    Engine Squareden 1 tedy nikdy nebyl dokončen, ale o tři roky později položil základy pro Squareden 2, který jsem vytvořil pro Cardhalii. Byla to radost, když jsem si uvědomil, že vše, co bylo pro mě předtím nepřekonatelné, najednou není problém. U Cardhalie jsem si splnil svůj nevětší sen, který začal s mým příchodem mezi herní vývojáře a o který jsem se pokoušel již na tomto projektu.