Screenshoty | Odkazy |
Los Piratos je náš třetí pokus o 3D, který podobně jako Leviathan nakonec skončil kvůli nedostatku
umu ve výrobě 3D modelů, ale i díky vyvanutí inspirace. Los Piratos ve svých počátcích zářili velmi silně, takovou vervu
a chuť do projektu nepamatuji u žádného jiného projektu, ale hvězda, která září dvakrát tak silně, září dvakrát kratší
dobu. Tak jako tak přinesli s sebou Los Piratos neocenitelné zkušenosti, které jsem zužikovával na všech nadcházejících
projektech včetně Cardhalie. Naučil jsem se zacházet s inspirací:-)
Koncepce Los Piratos byla výborná. Hráč si vybral jedno z povolání a vydal se na širé moře za
obchodem, dobrodružstvým, vojenskými misemi nebo jednoduše za objevováním dosud neobjevených koutů světa. Povolání jako
pirát, pašerák, voják, obchodník nebo dobyvatel nabízela dostatečné množství zábavy. V přístavech se daly nakupovat nové
lodě, vyměňovat zboží, kupovat děla a najímat personál. Piráti své poklady ukrývali ve skrýších na pustých ostrovech a
všechny frakce mezi sebou bojovaly a navzájem se dobývaly. Všechno na začátku vypadalo móóóc hezky.
Kde se to tedy zvrtlo? Jak to už u nás bývá zvykem, inspirace nás opustila a navíc nás hlodala ona
bolestivá pravda, že nikdy nevyrobíme žádné pěkné modely, o kterých jsme tehdá snili. Těch pár lodí a ostrovů, které jsem
vymodeloval ve 3D MAx Studiu 6, sice bylo v testovacím světě využito, ale na kráse projektu moc nepřidaly. Opět jsme skončili
na neodbornosti grafiky, i když po Leviathanovi jsme byly o mnoho latěk výše.
Programově bylo opět vše perfektní, zcela nový 3D Engine, jaký The_P vyrobil, byl asi 10x rychlejší
a efektivnější. Umožňoval spoustu nových možností jako particle systém, klíčovou animaci modelů a animované textury. Já měl
za úkol naprogramovat knihovnu, která by naplňovala svět životem - řídila umělou inteligenci lodí, ovládala ekonomický
systém v přístavech a tvořila databáze všeho možného. Vše šlo vcelku pěkně od ruky, dokud se nedostalo na stavbu lodí. I když
systém jejich kormidlování byl výborný, chyběla jim ona námořnická elegance. Bylo to sice trošku těžší, zaparkovat u mola
na břehu bylo peklo vzhledem k tomu, že vás vítr unášel jinam, než jste potřebovali, ale byl to jeden z nejhezčích systémů,
které jsme s The_P do té doby vytvořili.
Stejně jako Leviathana, i Los Piratos jsme se pokoušeli několikrát oživit, ale marně. Každý už byl
tak nějak zabořený v jiném projektu, takže přidělávat si práci ještě s Los Piratos bylo tak trochu nad síly. A když pak
přišel film Piráti z Karibiku (můj oblíbený:) a hlavně ta spousta her o pirátech, co následovala, tak už nemělo smysl se
do tohoto ve své době originálního nápadu pouštět znovu.
http://plnehry.idnes.cz/magazin/calimeroindustriesrozhovor.html