Voagelisovy svitky byl náš první pokus o vytvoření epického RPG ve stylu Noxe, Lufie nebo třeba
Secret Of Mana. Stejně jako u ostatních projektů i tento ze začátku vypadal slibně, ale nakonec vše skončilo v podstatě ještě
dříve, než začalo. Původně jsem chtěl mít Voagelisovy svitky čistě 2D, ale The_P v té době začal budovat svůj první 3D
engine, takže bylo celkem logické, že jsme přešli na 3D koncepci. Onen 3D engine nebyl ovšem ani zdaleka vyhovující, neboť
neumožňoval načítání externích modelů, tzn. všechny vertexy jste museli zadávat ručně - no jen si to představte!
Toto RPG bylo inspirováno jedním z mých dobrodružstvích z Dračího Doupěte, které se tak pěkně rozeběhlo,
že jsem jej chtěl zachovat nejdříve v podobě povídky (tak vlastně vznikla zápletka a příběh) a nakonec v podobě právě této
počítačové hry. Zápletka je příliš složitá na to, abych ji tu popisoval, ale dodnes patří k mým nejoblíbenějším dílkům, takže
ji možná někdy použiji v jiném projektu.
Tento projekt nakonec skončil těsně po dodělání hlavního menu a tvorby postavy. Chtěl jsem zde
implementovat pravidla Dračího Doupěte, takže vyrábět systém pro tvorbu postavy byla dost velká zábava:-) Opět ovšem narážím
na mé tehdy nedostatečné zkušenosti. Jenom menu bylo strašně složité a neohrabané, i když se jednalo o první zcela ručně
kreslený fullscreen projekt z mé laboratoře. Předtím jsem byl zvyklý na hře pracovat maximálně týden k tomu, aby byla dokončena,
(když nepočítám Žezlo Moci 2) - mé předchozí hry jsou Had a Tetris, takže si můžete udělat obrázek. No a když ani za týden
nebylo NIC hotového ba ani pořádně rozjetého, tak jsem jednoduše ztratil inspiraci. Bylo toho moc (i když ani zdaleka ne tolik,
jako na projektech, které následovaly). 3D Engine sice jel, ale nikdy v něm nebylo nic postaveno, takže se pořádně ani nedostalo
na hru samotnou. Voagelisovy svitky upadly v zapomnění docela dost rychle - nejrychlejší R.I.P v naší historii.