Jednou z nejčastějších otázek, která mi byla jako vývojáři položena, je, z čeho všeho je vlastně náš tým složen.
Nejprve si dejme poslední (momentální) sestavu našeho týmu. Nepředstavujte si tento seznam jako místnost s počítači, ve které všichni sedíme a makáme na hrách. Tito lidé jsou rozptýleni po střední evropě a občas k sobě zavítají prostřednictvím internetu.
Petr Koskta alias The_P - zakladatel Calimero Industries. Jeho doménou jsou enginy, technologie, výzkumy, optimalizace, knihovny a vůbec vše, co se technologického programování týče. Programátor tělem i duší, který se nezastaví před sebedelikátnějším problémem. Mezi jeho trofeje patří už tři technologicky odlišné DirectX 3D enginy, dva technologicky odlišné 2D Enginy, několik podpůrných knihoven, které si hrají s vykreslováním a přehráváním multimediálních souborů, vlastní zvukový a obrazový codec, vlastní komprimační systém a bůhví, co všechno ještě.
Petr Sýkora alias S.A.Y - původce většiny projektů, na kterých se pod CI pracovalo, včetně Cardhalie. Jeho (respektive mým) domovem jest atmosféra a příběh, design všech věcí tak, aby to odpovídalo prapůvodní myšlence hratelnosti. Jó, vymýšlení příběhů, to je hold moje. Mým posledním zadostiučiněním je Cardhalia, čtverečkový dungeon ze staré školy, kterýmž jsem si splnil jeden z mých rozverných snů. Samosebou ze zabývám také programováním, i když kvalitativně na The_P ani z daleka nemám. Raději kreslím a píšu.
Miroslav Krkavec alias Orange - zkušený grafik s bohatou praxí, který se ke mně přidal pro vývoj dalšího dungeonu. Některé věci občas přicházejí jako blesky z čistého nebe a setkání s tímto člověkem bylo jedním z těchto blesků. Jsem poctěn, že mohu pracovat na projektu s někým takovým - znáte to, občas máte pocit, že máte dobrý nápad, a pak přijde někdo, kdo má nápad ještě 3x lepší a jen tak vám ho nabídne.
Tak, teď, když znáte naše osazenstvo, jak jsme vlastně přišli k sobě?
Od samého počátku se všechno točilo okolo Calimero Industries. Tahle fiktivní a tak trochu "fraškoidní"
společnost byla založena na Kladně během pobytu na základce Petrem Kostkou (The_P) a jeho kumpány. Její činnost se vyznačovala spíše hrátkama se školní
sítí a podobnými taškařicemi. Jednoho dne byl ale základní škole konec, kumpánstvo bylo rozpuštěno a The_P se octnul, stejně
jako já (s.a.y), na střední škole. Tam jsme se také dali do hromady a Calimero Industries nabylo nového smyslu. Již ne taškařice,
ale skutečné freeware hry, které jsme oba chtěli dělat. Já měl nápad, on skilly, a tak vznikly webové stránky a pár
prvních pokusů o hry (Žezlo Moci, Leviathan).
Střední škola byla hold krása, spousta volného času, žádný stres, žádný problém. Ty nejkrásnější projekty
vznikaly právě tam. Pak však přišel konec a my tři se z Kladenské průmyslovky přesunuli na ČVUT v Praze. Humus. Nějak to do
dnes nemůžu rozdýchat. Má mysl zlomena jest a nápadů se již nedostává více. Za tu dobu, co jsem tam strávil, jsem
prakticky nic nevymyslel. Jen tak tak, že jsem dokončil Cardhalii, na které jsem naštěstí začal pracovat už na střední...
Ať je to jak chce, v té době jsme se seznámili s Orangem z Brna, díky kterému se začalo pracovat na Cardhalii 2
na plné obrátky...
Většina projektů vznikla v dobách našich studijních let, kdy peníze nebyly, rozhodně ne na nějaké high-end
stroje. S příchodem do zaměstnání se tato skutečnost začala mírně obracet, za první vejplatu jsem si poprvé v životě koupil stroj,
který plně splňoval mé požadavky. Momentálně je to Intel Core duo 6300 1.8GHz, 2GB RAM, Geforce 480 GTX...Stoji ostatních kolegů
si nejsem jist.
Všechny dosavadní hry byly stvořeny ve Visual Basicu 6 SP5, Cardhalia 2 je však již psána v C++
(složitost projektu si to přímo vyžaduje). Grafiku jak ve 3DMaxu, tak v Photoshopu a Paint Shopu.